۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

تقلب را بهتر می توان در آرا باطله پیدا کرد!

همانطور که اکثر شما به خاطر دارید وزارت کشور در چند ساعت اولیه اعلام آراء هیچ گونه آراء باطله ای را گزارش نکرد که همین امر باعث شک و شبهه بیشتری در بین مخالفان در انجام عدد سازی و عدم توجه به آرا مردم بوجود آورد. همین مساله باعث شد تا این فکر در من قوت بگیرد که وزارت کشور برای این که 420982 رای باطله را بین صندوق ها تقسیم کند حتما به یک معادله ریاضی احتیاج داشته است و نمی توان این تعداد زیاد آرا را به صورت دستی بین صندوق ها تقسیم کرد. نتیجه ای که تا کنون به دست آورده ام را می توانید در نمودار زیر مشاهده نمایید. این نمودار بر اساس آمار به تفکیک صندوق، گزارش شده توسط وزارت کشور تهیه شده است.
شرح نمودار: محور افقی این نمودار تعداد آراء باطله در هر صندوق می باشد و محور عمودی تعداد صندوق هایی که آرا باطله مورد نظر را دارند نشان می دهد. به عنوان مثال خط های قرمز بر روی نمودار دو عدد به ما نشان می دهند محور افقی عدد 9 و محورعمودی 1523. این اعداد بدین معناست که 1523 صندوق از کل صندوق های موجود در انتخابات تنها 9 رای باطله داشته اند.





حال اگر به نمودار با دقت توجه کنید می بینید که تعدا آرا باطله بر حسب تعداد صندوق با دقت 99.9 درصد بر روی یک منحنی که به راحتی می توان یک معادله به آن نسبت داد قرار دارند.

حال شما خود قضاوت کنید.

جهت دریافت فایل Excel نتایج انتخابات به لینک زیرمراجعه کنید.

http://rs523.rapidshare.com/files/249230848/Total_Votes.xls